popup
kulcsszavak:

Erdély

Utazásunk története röviden

2011. augusztus 18-án este a szentmisét követően 50 fővel útra keltünk a romániai Hidegségbe. Az út kellemesen telt, csak egy kicsit hosszú volt (17 óra). Másnap délre értünk oda. Útközben gyönyörű tájakon mentünk keresztül, de a legszebb talán az a Gyimesi rész volt, ahová mentünk. Gyimesközéplok és Hidegség egészen a Csángók földjén van. Az Erdélyiek nagy-nagy szeretettel fogadtak minket. Az ott élő emberek egyszerűek, szívelyesek, vendégszeretőek. Két panzióban voltunk elszállásolva, az ételek, amiket felkínáltak nekünk nagyon ízletes és bőséges volt. Nemzeti ételük a puliszka, melyet többszörösen is megkóstolhattunk. A tejtermékeket mindenki maga állítja elő a saját háztartásának, és saját maguk sütik a friss kenyeret is. A 4 nap alatt csodálatos helyekre jutottunk el vendéglátóink kalauzolásával. Péter (polgármester), Edit, Karcsi (alpolgármester), Irénke, Fülöp (turisztikai vezető), Attila, Gyuri és a többiek, mind mind nagyon barátságos, segítőkész és csupaszív emberek. Tényleg kitettek magukért, és ezáltal szorosabbra fűzték a két Hidegség közötti kapcsolatot.

Az események röviden napokba foglalva:

1.      1. nap: Megérkezésünkkor a Kultúrházban fogadtak minket, sok finomsággal és természetesen pálinkával. Ebéd után megnéztük a Gyimesközéplokon található Gyimesi Csángó Hagyományőrző Házat, majd a Templomot a Mária Szoborral.

2.          2. nap: Mivel augusztus 20-a volt, így délelőtt a hidegségi Templomban voltunk ünnepi Szentmisén. Az ünnepi ebédet követően egy igazi Csángó délutánon vettünk részt a Fatányéros Panzióban. A táncba mi is bekapcsolódtunk, vonatoztunk, mulattunk. Estefelé megmásztuk a mögöttünk magasodó hegyet, abban a reményben, hogy talán látunk medvét. Persze medvével nem találkoztunk – talán jobb is – de a hegyen legelésző teheneket megcsodálhattuk.

3.         3. nap: Délelőtt elmentünk egy romániai piacra, utána pedig meglátogattuk az Ezeréves Határt. Délután úgynevezett Esztenalátogatáson vehettünk részt Fülöpnél. Ide lovasszekerekkel vittek minket, ami nagyon hangulatos volt, ám néhol izgalmas helyeken keltünk át a lovakkal. Nagyon hangulatos vacsorát tölthettünk el az ottani Étteremben. Este kinek kedve volt fejhetett tehenet, vagy süthetett kenyeret a közeli Pékségben.

4.          4. nap: Délelőtt Csíkszeredára és Csíksomlyóra látogattunk. Ott felmentünk a zarándok helyekre, megnéztük a Templomot. Továbbmenve eljutottuk a Szent Anna tóig. Ez egy csodálatos hely, ami a hegyek közt található. Itt csónakázási lehetőség is volt, páran éltünk is vele. Hazafelé bementünk a Skanzenbe. Természetesen itt is meleg fogadtatás várt minket, mivel mással, mint pálinkával. Utána Péter kedves invitálására bementünk az Ő udvarára, ahol saját készítésű süteményekkel, borral kínált minket a háziasszony. Este a Fatányéros Panzióban elköltöttük együtt a búcsúvacsorát. Késő estig táncoltunk. Részesei lehettünk Fülöp, valamint Péter és Edit igazi csángó táncának.

5.          5. nap: Hazaindulás előtt elmentünk a Polgármesteri Hivatalba. Kicsit betekinthettünk az ottani munkákba, feladatokba. Ezután a Gyimesközéplok-i táblánál készült egy közös fénykép is. Sok-sok élménnyel teli, kicsit fájó szívvel hazaindultunk. Hazafelé Korondon még megálltunk, mindenki elkölthette a maradék lej-ét. Hajnalban szerencsésen hazaérkeztünk, ezúton is köszönet Robinak és Gyurinak, hogy biztonságosan, épségben elvittek és hazahoztak minket.

Jövőre mi is hasonló fogadtatással készülve várjuk Testvérfalunk lakóit nagy-nagy szeretettel!